Tengergyümölcsei capellini

IMG_7973

Nem kell megijedni, semmiféle ismeretlen dolgot nem használtam ehhez az ételhez, a capellini mindösszesen a tésztafajta nevét jelöli, amit használtam az elkészítéshez! 🙂

Ezt csak azért hangsúlyozom ki, mert én kis naivan ránéztem a hosszú barilla tésztára, és azt gondoltam spagettit veszek, nem foglalkoztam a miliméterekkel! 🙂 És végül milyen jól jártam vele…

Imádom a tengeri kütyüket, a rákot, kagylót, tintahalat, a halakat…. és nagy gondban vagyok, ha a külföldi tengerparti városkákban fellelhető ínyecségeket ennék, hiszen az itthoni éttermekben nem könnyű fellelni friss, jó minőségű tengeri alapanyagokat. (De azért természetesen itthon is szoktam enni, de ez egy külön blogbejegyzést érdemel a kedvenc éttermek rovatban) :).

Tehát süt a nap, én az erkényel élvezhetem VÉGRE a napsütést, és VÉGRE van időm a blogommal is foglalkozni. Sajnos az elmúlt pár hónapban nagyon kevés (szabad)idővel rendelkeztem, de most igyekszem bepótolni! És természetesen ez nem azt jelenti, hogy nem főztem! Arra néha-néha még maradt erőm, energiám, viszont az írásra sajnos nem.

De a lényeg, hogy rendkívül boldog vagyok, hiszen végre sikerült beszereznem jó minőségű, finom és ár-érték arányban abszolút helytálló tenger gyümölcsei mixet! 🙂

AZ egész hadművelet igazából egy ártatlan szombat délutáni bevásárlásként indult az INTERSPARBAN (nem reklámozni akarom, de a mélyfagyasztott cuccai jó minőségűek, nagy a választék, és ár-érték arányban is igen kedvező!!!!) 🙂

A következő képen láthatjátok milyen kiengedett formájában ez a kis mix.

IMG_7975

 

A capellini pedig zseniális véletlen-választás volt ehhez a tésztás kajához, hiszen külföldön is a legtöbb helyen ezt a tésztafajtát hazsnálják.

Íme következik a recept:

Hozzávalók:

  • 400 g tenger gyümölcsei mix
  • vöröshagyma
  • fokhagyma
  • paradicsomsűrítmény
  • mini paradicsomok
  • parmezán
  • Barilla capellini tészta
  • bazsalikom
  • só, bors

Most kissé meglepődtem, hogy tényleg ennyi hozzávalóból készült? És igen! Ebből következik, hogy az elkészítése sem túl bonyolult.

A tengeri kütyüket kiengedtem (ráengedtem egy jóadag forró vizet, majd hagytam benne ázni – zacsiban). Közben olivaolajon elkezdtem dinsztelni egy kis hagymát aprítva, és hozzá már jöhetett is a tenger gyümölcsei válogatás. Lefedtem őket egy fedővel, és hagytam, hagy szokják egymást. 🙂 kicsire vágott paradicsomszemek is csatlakoztak hozzájuk.

Vigyázzunk, hogy nem kell túl sokáig párolni, nehogy túl puhák legyenek. Majd levettem a fedőt, nagyon nagyon picit sütögettem őket, majd jöhetett a paradicsom sűrítmény. Sóztam, borsoztam őket. És fűszerként egyedül a bazsalikomot engedélyeztem, és milyen jó választás volt!

Összeöntöttem a tésztát és a szószomat, a tetejére parmezánt szórtam.

És tényleg ennyi az elkészítése. És rettentő finom! 🙂

One thought on “Tengergyümölcsei capellini

Leave a Reply

