Tejszínes gomba-krémleves

img_7558

Az új munkahelyem mellett sajnos nincs olyan sok időm főzöcskézni, de azért hétvégén megpróbálom utolérni magam, és valamit alkotni.

Ez a leves anyukám születésnapjára készült, és az első fogásként szerepelt a menüsorban.

Ez sem egy bonyolult leves, és szerintem elég egészséges is, az alaplevet is én kreáltam. ÉS szuperul feltudja dobni ezeket a sajnos még hideg-rideg napokat. De nézzük is a hozzávalókat:

  • fél kg gomba (amennyit szeretnél igazából)
  • hagyma
  • tejszín
  • só,bors
  • babérlevél
  • olivaolaj
  • fokhagyma

Feltéthez:

  • pár szem gomba
  • petrezselyem
  • hagyma
  • kókuszzsír

 

A gombákat szépen megmostam, és megtisztítottam, ahol szükségesnek gondoltam. Vigyázzunk, hogy ne szedjünk le róla feleslegesen rétegeket, mert ezek a részek tele vannak vitaminokkal.

Majd feldaraboltam őket – nem kell szép, egyforma részecskékre szelni, hiszen turmixolni fogjuk, amúgy is, minél nagyobb darabokban készítjük, annál jobban kijön az ízük.

Feltettem egy edénybe őket, sóztam, borsoztam, közben párolgattam. Majd egy picit vizet hozzáöntöttem, és pároltam tovább, egy babérlevél társaságában. Amikor már úgy gondoltam, hogy szépen megpárolódtak, de még picit kemények maradtak, levettem őket a tűzhelyről, majd kb. 1 dl hideg vizet engedtem még hozzá – így könnyebb volt nekiállni a botmixerezésnek. A babérlevelet közben kiszedtem belőle.

Összeturmixoltam a kis gomba egyveleget, és voilá, már kész is az alaplé. Ezt újra sóztam, borsoztam, és ha jól emlékszem, 2 szárnyasleves kockát hozzájuk dobtam, mert hiányoltam az ízéből.

Jöhet hozzá a tejszín, ezt fokozatosan, és kóstolgatva, nehogy túl tejszínes legyen, és elveszi a gomba ízét.

Igazából ennyi ez a hadművelet, már csak a tetejére kell elkészíteni a szuper kis gombás-fokhagymás-hagymás-petrezselymes kombót, ami igazából megkoronázza az egészet.

Én kókuszzsíron sütöttem meg a vékony szeletekre szelt gombákat, hozzá az apróra vágott hagymát, és a még apróbbra vágott fokhagyma darabokat.

Tálaláshoz használtam egy kis bagettet – amit szintén megdörzsölhetsz egy kis fokhagymával, illetve úgy látszik, a francia sajtok most már elengedhetetlen tartozékai az ételeimnek, mert ebből sem hagyhattam ki.

 

Kb.20 perc az elkészítés

 

Leave a Reply

