Burgonyafőzelék grillezett csirkemellel (laktózmentesen)

img_7135

Annyira klasszak ezek a házias, egyszerű ételek, és éppen ezért imádok hazalátogatni a szüleimhez, és anyukám finomabbnál finomabb főzelékeit, leveseit enni. Mindig kérdezem a barátomat, mit szeretne enni, mit kíván – így azért mégis egyszerűbb főzni. Mindig izgatottan várom, mit enne szívesen, várom az újabb kihívásokat, milyen ételt gondolhatok “újra”. Kacsát, lazacot, májat enne szívesen?

A barátom tipikus pasi – nem gondolja túl a dolgokat, neki minden jó, amit én főzök! 🙂 De amikor századszor is megkérdezem, adjon már valami támpontot – ő általában egy egyszerű főzelékre és/vagy levesre gondol.

És tényleg ezek a házias ételek esnek a legjobban. Rengeteg helyre járunk, akár hetente többször is étteremben ebédelünk vagy vacsorázunk, és tényleg, a legalapabb étel szinte alig akadnak az étlapokon. Mindenhol a ” gourmet” fogások a menők, és ha az ember tényleg egy finom, házias ételre vágyik, az is (általában) nem át, inkább túl van gondolva.

Így örülök, hogy ilyen “kihívásokat” kapok, és anyukám receptjeit tovább adhatom.

A tegnapi napra is annyi instrukciót kaptam, hogy “úgy ennék egy főzeléket.” Mondanom sem kell, hogy az, hogy milyen feltéttel szeretné a válasz “nekem minden jó, tükörtojás, virsli”… 😀

Jó, azért ne legyünk ilyen egyszerűek. A krumplifőzelékkel próbálkoztam, hiszen pár hete otthon anya azt készített, és annyira isteni finom volt marhahusival feldobva. Én a csirkemellig jutottam, mint ötlet.

Jöjjön a recept a hozzávalókkal:

Krumplifőzelék:

  • kb. fél kiló krumpli (2 főre) – de még ma is azt fogom ebédelni (már alig várom:) )
  • laktózmentes tejföl
  • vöröshagyma
  • majoránna
  • babérlevél
  • bors
  • liszt (a habaráshoz)

Grillezett csirkemell:

  • fél kiló csirkemell
  • grill fűszerkeverék
  • olivaolaj
  • grill serpenyő!!!! 🙂

Első lépésként megpucolom a krumplikat, próbálom egyforma kis kockákra vagdosni, majd mehet bele a forró vízbe, hogy megpuhuljon. Érdemes pont annyi vízzel feltenni, hogy épp ellepje a krumplikat, így lesz tökéletes az arány. Közben hozzáadom a sót, babérlevelet és a majorannát.

Addig felvágom – vékony szeletekre – a csirkemellett, bepácolom a fűszersóval is az olivaolajjal, jól összerázogatom őket (egy dobozban) – vicces hadművelet. 🙂

Majd amikor megfőtt a krumpli, jöhet a habarás része. Na ezzel nagyon bajban vagyok, nem megy semmilyen rántás és habarás rész. Na, de azért próbálkozzunk Anyukám pont nem vette fel a telefont, így egyedül kellett elboldogulnom a főzelék készítés habarás részével. O-ó…

Először is dinszteltem egy kis hagymát olajon, ez végül nem a tejfölhöz került, hanem a krumplikhoz – az íze miatt megéri!!!!

Az én ötletem, hogy sűrű legyen: egy kis edénybe beleöntöttem a laktózmentes tejfölt, hozzá egy kanálnyi lisztet, jól összekevertem a habverővel, majd fokozatosan a tüzön levő edénybe adagoltam, a krumplikhoz, de közben azt is kevertem – tuti nem ilyen bonyolult, mint ahogy leírva tűnik. 🙂

Majd kavargattam, hogy jól besűrűsödjön. Én még egy nagyon picit mustárt is hozzátettem a kóstolás után, és itt került még egy kis majoranna is só is hozzá. Érdemes mindig kóstolgatni, hogy az ízlésednek megfelelő étel készülhessen. 🙂

A grillezett csirkemellhez pedig egy trükk, hogy tényleg grillezett legyen: én odatettem a tűzre a grillserpenyőt, olajat rá, és megvártam, amíg mindkettő forró nem lesz, így mehettek rá a csirkemell darabkák, mintha igazi grillen készülne.

Tökéletes ebédnek, vacsorának, bár mi pont a kettő között ettük, délután 5-kor! 🙂

Jó étvágyat!!!!!

Ha még több receptre, ötletre vagy kiváncsi, akkor kövesd a Gastronella FB oldalamat is! 🙂

Leave a Reply

