4 sajtos farfalle

image1

Mostanában szinte minden nap főzök valamit, viszont ennek hátránya, hogy napról napra egyre kevesebb étel van a hűtőben. Ma itthonról dolgozom, és nem akartam sok időt tölteni az ebéddel, de rendelni nem volt kedvem, a hűtőben viszont sajton kívül sok minden hozzávaló alig akadt. De sajtból kb. 6-7 féle lopakodik a sajtos dobozunkban (nagy sajtimádók vagyunk a barátommal) :).

Oké, sajt van, a mindenes szekrény pedig tele különböző tésztafélékkel – kb. az összes tésztafajta megtalálható ebben a szekrényben, mert jól bevásároltam belőlük, viszont ostanában próbáltam mellőzni a tésztás ételeket. De ma a sajt és tészta adta lehetőségekből adódóan már meg is volt a mai ebéd: 4 sajtos farfalle. Próbáltam úgy összeválogatni a sajtokat, hogy valahogy menjenek egymáshoz, így pl. a francia sajtokat csak díszítéshez használtam, viszont az ízük külön nem hiányzott ehhez a kis ebédhez.

Íme az én receptem hozzá:

  • farfalle tészta (nyílván használhats bármilyen tésztát hozzá, de most szerettem volna kicsit más kinézetű tésztás kaját)
  • 20 %-os tejszín (ebből kapható laktózmentes is)
  • egy pici tej, kb. fél deci (se), ha nagyon besűrűsödne
  • sajtjaim: ementáli (abból volt a legtöbb, és belőle sajnáltam legkevésbé), dán sajt (ennek a sós íze remekül passzol a kicsit édeskésebb ementálihoz, ami szintén laktózmentes), gorgonzola és paranyica (füstölt sajt)
  • só, bors
  • szerecsendió
  • fokhagyma

A tésztát felteszem főzni egy kis olajos, sós vízbe, hogy nehogy összeragadjanak. Közben egy serpenyőbe beleöntöm a tejszínt, megsózom, borsozom és szerecsendiót reszelek hozzá, ezzel már kész is az alapszósz. Közben hozzáreszelem az ementális sajtot, jól kevergetem, nehogy leégjen, mert ha nagy mennyiségben adod hozzá a sajtot, akkor sajnos hajlamos erre.

Majd mikor jól besűrűsödött jöhet a többi sajt is, reszelve, darabolva, ahogy jól esik. Viszont nem hagyhattam ki, hogy ne reszeljek hozzá egy kis fokhagymát, nagyon feltudja dobni az ízeket.

És amúgy kész is az ebéd. Én a szószhoz öntöttem a tésztát, a tetejére pedig még egy kis francia sajtot tettem, de ha lett volna parmezán, tuti az kerül a végére.

Jó étvágyat!!! 🙂

Ha elsőként szeretnél értesülni legújabb receptjeimről, akkor kövesd a Gastronella Fb oldalát. 🙂

Leave a Reply

