Egy gyors és egészséges ebéd – Grillezett tofu salátaágyon

img_7054

Talán az egyik legnépszerűbb “húspótló ” a tofu, a vegetáriánusok alapfogása. Rengetegféleképpen felhasználható, és nem csak a húst helyettesítheti, de édességet is lehet készíteni belőle pl. túró helyett.

Természetesen a tofu fogyasztás mellett is vannak pro és kontra érvek, de én pozitívan állok hozzá, és a jótékony oldalát nézem – tehát számomra ez egy abszolút egészséges étel! 🙂 Tele fehérjével és vitaminokkal, nagy mennyiségben befolyásolhatják a hormonháztartást is, ráadásul a daganatos megbetegedések kialakulását is megelőzhetjük vele.

A lényeg, hogy a mai gastro posztban ezzel a klassz ebéddel készültem nektek, mely tényleg pillanatok alatt elkészíthető. A tofun, rukkolán és pár zöldségen kívül, amit a hűtőben találsz, nem is kell hozzá más alapanyag.

A tofut grill serpenyőbe tettem egy kis hagymával- én paprikás izesítésűt vettem, de vehetsz sima, vagy egyéb ízesítésűt is, mivel a sima tofunak igazából semmi íze nincs, de ha mégis simát veszel, akkor érdemes előtt epicit bepácolni.

Közben kiveszem a rukkolát a hűtőből, beleteszem egy tálba, hozzáteszem a zöldségeket – én ehhez csak uborkát használtam – majd amikor kész a hagymás tofum – nem kell sokáig sütni, max. 10 perc, mindkét oldalát – akkor már mehet is a tálalás. Sóztam, fokhagymasóztam és meglocsoltam a krémes balzsamecettel. Ugye milyen egyszerű? 🙂

Leave a Reply

