Sütőtökös saláta naranccsal és francia sajttal

img_7037A sütőtök az ősz egyik legnagyobb sztárja! Rengeteg minden készíthető belőle, és rendkívül egészséges, tele van béta-karotinnal, ami a látáshoz nélkülözhetetlen illetve rengeteg más vitamin forráslelő helye.

Én sem tudom megállni, hogy ne legyen itthon, és ne készítsek belőle valami finomságot. Pár hete már írtam egy sütőtök-krémleves receptet, amit szintén számtalan variációban lehet elkészíteni.

Igazából a saláta helyett is leves készült, viszont már az esti órákban álltam neki, így valami könnyebb és egyszerább ételre vágytunk. Így jött a sütőtök-saláta ötlet.

Szuper kis vacsora, és ebben a formációban még kímélőbb és egészségesebb!!! A hűtőben általában mindig van feta sajt – a barátom kedvence, és mindig van itthon, így azt gondoltam, milyen szuper lesz a salátához – persze, hogy most fogyott el!!! Így indult az újratervezés!

Amit ebbe a salátába tettem végül:

  • rukkola
  • sütőtök
  • narancs
  • francia sajt (a feta helyett 😀 )
  • méz
  • balzsamecet
  • só,bors
  • uborka

A sütőtököt szép szeletekre vágtam, meglocsoltam egy kis mézzel, sóval, borssal, és már ment is a sütőbe – kb. 35-40 percig, de ez attól is függ, milyen tököt veszel, és milyen darabokra vágod fel, de akkor jó, ha már egy kis villával megtudod szúrni, és puha 🙂

Amikor elkészült, picit hagytam kihűlni, addig előkészítettem a saláta alapot. Jöhet a rukkola, az ubroka negyedekre vágva és a narancs pici kocka darabokban. Majd jöhetnek a kis sütőtökkockák a tetejére, rájuk a sajtszeletek, és jöhet a méz, balzsamecet, a só és a bors. És már kész is egy irtó klassz vacsora!

Lehet még variálni vele, ha lett volna tökmag tuti tettem volna még rá. És vékony pirítosokkal fogyasztottuk, ez is lehet a dekor része.

img_7033

Leave a Reply

