Pulykafasírt variációk

Viszonylag rég írtam bejegyzést, annak ellenére, hogy a múlthetet végigfőztem, annyi ételt készítettem, hogy meg sem bírtuk enni.

Volt rakott krumplitól kezdve a pulykafasírton át a heti tésztaétel is, viszont nem éreztem azt, hogy ezek aztán úgy sikerültek, hogy én ezt megosszam veletek. Aztán beszéltem pár ismerősömmel, kérdezték, miért nem írok, talán nem főzök? És akkor mondtam, hogy de-de, de igazából SEMMI EXTRÁT nem alkotta, amikor felkapták a fejüket a fasírt, rakott krumpli hallatán, hogy de ezek tök jó kaják, és imádják ezeket az ételeket.

Természetesen ezeket a hagyományos, magyaros ételeket is lehet újragondolni, másképp elkészíteni, de ki az, aki nem nosztalgiázott volna vagy ki ne kívánt volna meg egy finom főzelék és egy fasírt párosát a nagyi konyhájából?

Így picit ösztönözve, de nem bánom, hogy nem “gourmet” kajákat készítettem, és hogy ezek is nagyszerű kaják, sőt! Néha nagyobb, és laktatóbb adagok, mint a minimál tányérra varázsolt “művészeti alkotások”, így hát bátorkodom most veletek egy szimpla – de annál finomabb – fasírt recepttel jelentkezni.

Igazából rengetegféleképpen lehet fasírtot készíteni, ezerféleképpen lehet fűszerezni, rengeteg mindennel tuningolhatod fel, de lássuk, én mivel készítettem.

Hozzávalók

  • fél kiló pulyka darálthús
  • vöröshagyma
  • póréhagyma
  • só, bors, pirospaprika
  • fokhagyma
  • zsemlemorzsa
  • 1 tojás
  • friss petrezselyem

A hagymákat kis apró darabokra vagdosom, majd ezeket a hozzávalókat jól összedolgozom kézzel – ezt leszámítva iszonyat egyszerű az elkészítés, bár közben folyton moshatom a kezem :). Lehet kis húspogácsákat gyártani, vagy kis gömböket, ez rád van bízva, melyiket választod. A lényeg, hogy fozzó olajban – de vigyázz, le ne égjen – süsd a kis falatkákat, még szép barnák nem lesznek.

Most pedig érkeznek a fasírtfelhasználási tippjeim: én egy hétköznapi vacsorát tálaltam, spenóttal – a barátom azt szeretett volna enni, így született ez az ötlet.

Viszont annyi fasírtot gyártottam ebből a fél kiló húsból, hogy másnapra is maradt. Nemrég vettünk pitákat, amik ott feküdtek napok óta a konyha pulton, volt itthon egy kis humusz, friss zöldségek, így az előző esti fasírtgolyócskák másnapra mégszuperebb kis pitákkal lettek szuper kis vacsora!

A pitákat felnyitottam, a belsejüket megkentem bőségesen egy kis humusszal, és a friss zölgségeket, amit a hűtőben találtam, apróra vagdostam,  a kis fasírtokat is, és már kész is egy újabb remek vacsora!!! 🙂

fullsizerender-7

Leave a Reply

