Sütőtökrémleves kókusztejjel és gránátalmával

14955835_277939539268935_2325432857456715187_n

Sajnos megérkeztek a hideg, őszi esték, amikor szeretünk inkább otthon egy takaró alatt megbújni és élvezni a meleget. Na meg finom, meleg ételeket enni! 🙂

A héten beköszöntött a november is a Halloween bűvöletében. Régen imádtam beöltözni, valami vicces karaktert kitalálni magamnak, és a barátaim társaságában egy jó nagyot bulizni. Hát igen… régi szép idők! :)))

Mostanában egyre kevesebbet vágyom a bulizásra, főleg ilyen melegben, így a Halloweent egy otthoni, csajos-borozós-vacsizós eseményként képzeltem el, ezért meghívtam a legjobb barátnőimet hozzám, és gondoltam, mi mást is főzhetnék, mint sütőtökkrémlevest.

Be kell, hogy valljam, még sosem készítettem, viszont imádom – ha az ízlésemnek megfelelően van elkészítve. De vigyázni kell vele, mert nagyon elbaltázhatjuk az egész leves-mutatványt, ha rosszul fűszerezünk, vagy ha ROSSZ tököt vásárolunk – inkább utóbbi.

Én akkor szeretem a levest, amikor a tök alapédeskés íze mellett jól kivehetőek az egyéb – nem édes – fűszerek, tehát kellően sós és fűszeres.

Vettem egy szép nagy tököt, és már csak ki kellett találnom, mivel fogom feldobni. Hiába találtam számtalan receptetm és köteleződtem el egy mellett, a végeredmény nyílván nem ugyanaz.

De lássuk is, miket használtam fel hozzá:

  • egy szép, nagy sütőtök
  • hagyma
  • fokhagyma
  • só, bors
  • mézeskalács fűszerkeverék ( a kedvencem, rengeteg mindenhez fel tudom használni)
  • szerecsendió
  • kókusztej
  • víz
  • gránátalma
  • tökmag
  • méz

Sikerült egy igazán nagy tököt venni, ezért a barátom segíthezett ennek félbevágásához, a többi, cikkekre vágás már ment egyedül is. 🙂

Fogtam egy szép nagy tepsit, beletettem egy jó méretes sütőpapírt – mostanában e nélkül sosem főzök, megmentem magam egy sokáig tartó, felesleges mosogatás-sikálás programtól.

Beletettem a tepsibe a szép kis sütötökcikkelyeimet, mellé tettem a félbe/negyedbe vágott hagymákat, a fokhagymát egészben tettem hozzájuk, és az egészet jól megborsoztam és sóztam, majd mielőtt betettem volna sütni, jól meglocsoltam mézzel, így a sütés aladt isteni illatok keverednek majd a ti konyhátokban is, ráadásul a méz a tetején kezd megkaramellizálódni, na, akkor lehet megszurkodni, hogy puhul e a tök, és ha igen, már szedhetjük is ki. Érdemes egy picit hagyni kihűlni, majd leszedni a tökök héját, és már mehet is egy nagy edénybe a hagymák, fokhagymák társaságában – a fokhagymákat, h eddig egészben sütötted, érdemes kicsomagolni. 🙂

Jöhet rá egy kis víz, de vigyázzunk, nehogy híg legyen, illetve kalkuláljunk még a kókusztejjel is.

Jöhet a botmixer, és már turmixolhatjuk is a tökös alaplét. Jöhet hozzá só, bors, jó nagy mennyiségben, majd a mézeskalács keverékpor, és hiányoltam belőle a szerecsendiót, így reszeltem még bele azt is bőven. Majd jöhet a kókusztej, amit ízlés szerint adagolhatsz.

Igazából kész is a leves, amit kedvünk és ízlésünk szerint fűszerezzünk. És már a tálalásnál is vagyunk: én tökmagot pirítottam egy kis olivaolajon, ezt tettem a levesre, és volt otthon még gránátalma, amit hirtelen felindulásból úgy gondoltam, hogy muszáj, hogy a vacsora részese legyen, így került a tökmagok mellé, a leves tetejére. ISTENI FINOM!!!!!!!!

Dísziteni tudod a megmaradt kókusztejjel, kis kanállal lehet csurgatni, díszitgetni, sőt, még jöhet a méz is a tetejére.

KIHAGYHATATLAN!!!!!

Leave a Reply

