Spenótos-ricottás lasagne

img_0552Ígértem, hogy megosztom a hétvégi lasagnám receptjét. Nem vagyok nagy lasagne-készítő, eddig kb. kétszer csináltam, de mivel a barátom lasagnét szeretett volna enni, ezért lett most ez az ebéd.

Amúgy tényleg nem olyan bonyolult, mint ahogy elsőre tűnik!

Ebben a bejegyzésben megosztok pár olyan gondolatot, ami nekem nehézséget okozott, vagy picit másképp sikerült, mint ahogy azt elterveztem.

Hozzávalók:

  • lasagne tészta
  • ricotta
  • bébispenót
  • 20%-os főzőtejszín
  • fokhagyma
  • só, bors
  • szerecsendió (egészban finomabb, és lereszelni iszonyat egyszerű, és mennyi az íze és az illata is)
  • cheddar sajt

A legtöbb lasagne tésztás dobozra az az instrukció van adva, hogy rakosgassuk a téglalap alakú tésztadarabokat bele egy kikent sütőbe, és pakolgassuk meg, és így tegyük rá fokozatosan a többi tésztát. DE! Nálam eddig mindig valamelyik része kemény maradt, tehát nem főtt meg, így forró vízbe picit megpuhítottam, és így tettem bele a kivajazott sütőedénybe.

Ha Te is ezt a módszert választod, ügyelni kell arra, nehogy összeragadjanak a kis tésztadarabok, ezért egy szélesebb edénybe tettem őket bele, és egyszerre csak pár darabot, hogy véletlenül se érjenek egymáshoz.

Időközben feltettem a bébispenótkákat párolódni egy edénybe, sóztam, borsoztam, és fokhagyma darabokkal ízesítettem még, majd lefedtem, és hagytam, hogy picit összeessen – de ne nagyon, mert ronda ha szétpárolódik, és az íze is el fog menni.

A ricotta hozzáadással szintén elcsúszhatunk, hiszen ha a ricottán a forró spenóthoz adod hozzá, akkor az egész szét fog folyni, és kifolyik a tésztáidból is, mellesleg lehet ehetetlen lesz az étel, tehát vegyétek le a spenótot a tűzhelyről, és hagyjátok kihűlni.

Majd ha hozzákerült a ricotta, jöhet hozzá egy kis tejszín is, azért írtam a 20%-osat, mert ez nagyobb zsírtartalommal rendelkezik, tehát krémesebb lesz tőle az étel. Majd mehet is a tészták közé, minden rétegre reszelj friss szerecsendiót!

A legtetejét én cheddar sajttal terítettem be, de igazából bármilyen sajt megfelel, annyi, hogy a cheddar nagyon szép sárga színe, tökéletesen passzolt ehhez a spenótos ízvilághoz. És az íze is karakteresebb, mintha csak sima trapista sajttal szórtam volna meg.

De igazából kedved szerint variálhatod a töltelékeket hozzá!

img_0554

Leave a Reply

