Provence-i zöldségleves

img_6849

Be kell valljam, hogy nagyon elvagyunk kényeztetve a szüleim és a barátom szülei által, hiszen hétvégén szinte sosem vagyok “rákényszerülve” arra, hogy főzzek, hiszen mindig valamelyikünk családjánál vagyunk, ahol finomabbnál finomabbakat eszünk.

A mostani hétvége ebből a szempontból más volt, hiszen most úgy adódott, hogy itthon “ragadtunk”, aminek igazából örültem, hogy végre én főzhetek, hiszen az elmúlt napokban nem nagyon volt erre alkalmam.

Így jött a 2 fogásos menü gondolata – a desszertett a Monofuban fogyasztattok el. 🙂

A leves tehát egy provence-i fűszerkeverékkel ízesített zöldségleves lett, a főétel pedig egy ricottás-spenótos lasagne.

 

Ebben a bejegyzésben most a spontán zöldséglevesem receptjét osztom meg veletek.

Hozzávalók:

  • cukkini
  • sárgarépa
  • fehérrépa
  • vöröshagyma
  • kukorica
  • paradicsom
  • krumpli
  • zöldségleves kocka
  • petrezselyem
  • provencei fűszerkeverék (oragano, bazsalikom, kakukkfű)

 

Szerettem volna valami szokatlanabb levest készíteni, a jól bevált krémlevesek helyett. A vöröshagymát picit megdinszteltem, hozzáadtam az apró karikára vágott paradicsomokat – itt próbáltam mindent minire darabolni, annyit dob egy ételen, hogyan vannak felvágva hozzá az alapanyagok. Szóval hagyma paradicsommal megdinsztelve, szuper kis színe lett, ehhez hozzá dobtam kb. 2 dl vizet, 3 leveskockával sikerült elérnem, hogy ne legyen sótlan, és ne is sózzam el – utóbbit korigálhatod a víz mennyiségével.

És ebbe a levesalapba dobálhatjuk bele a szépen kockára vágott zöldségeket. Igazából most már csak várjuk, hogy megpuhulyjon az egész, dobtam még hozzá provencei fűszerkeveréket, igazából ez adta meg az egész olaszos ízvilágot.

És új kedvenc fűszernövényem van: a petrezselyem!!!!! Imádom, és annyira feldob minden ételt, a levesekbe tökéletes, és dísziteni is!!!! Természetesen ezt is frissen, apróra vágva!!!

Próbáljátok ki, kb. 20 perc az elkészítése! 🙂

Leave a Reply

