Gazpacho

13895072_231759913886898_8873358897469008370_n

A tavalyi andalúz nyaralás után totál beleszerelmesedtünk a gazpachoba. Zseniális, könnyű ebéd vagy vacsora a meleg napokban. Bár itthon úgy tűnik beköszöntött az ősz pár napra, de reménykedjünk, hogy lesznek még meleg napok, amikor felfrissülhetünk egy igazi spanyol zöldséglevessel.

Ez ismét az egyik legkönnyebben elkészíthető étel, hiszen még főzni sem kell!!!! Ismét kiélvezhettem a botmixeres, turmixozó mániám, és élvezettel dobáltam bele minden alapanyagot a mixelő tálba. Tehát a hozzávalók:

  • paradicsom
  • uborka
  • lilahagyma
  • zeller
  • friss bazsalikom
  • friss petrezselyem
  • paprika
  • fokhagyma
  • só, bors
  • olivaolaj
  • balzsamecet
  • bagett

A paradicsomot és az uborkát szépen meghámozzuk, és apró darabokra vágjuk (nem kell, hogy mini részecskékre szeljük őket, hiszen amúgyis összeturmixolódnak). A lilahagymát is hozzádobom, őt viszont apróra vágtam, nem tudom miért érdemelte ezt ki, talán megszokásból. 🙂

A zellert megláttam a boltban, és tudtam, hogy csatlakozni fog a többi zöldség közé. Szintén jön a paprika is, majd a friss bazsalikom, olivaolaj, fokhagymadarabok, egy kis balzsamecet, só, bors és már mixelhetjük is.

A zöldség arányokkal nyugodtan játszhatsz, én pl. az uborkát kevésbé szeretem, ezért a paradicsom nagyobb arányba került bele. Annyira zseniális az egész, az ízesítése, majd a tálalása is.

Én tálaláshoz egy bagettet használtam, megpiritottam, majd beletettem a leves közepébe, friss petrezselyemmel díszítettem még, a tetejére az őrölt bors minden leveshez jól mutat, és a balzsamecetettel próbáltam még feldobni a színvilágot is.

Elkészítési idő: 10 perc!!!!!!!!!

Leave a Reply

