Mediterrán töltött cukkini

IMG_5938

A nyár egyik alapzöldsége a cukkini, hiába kapható télen-nyáron,  számomra mindig is egy nyári zöldség marad. Ez az a zöldség, mely abszolút a sokoldalúságáról nevezetes, hiszen használhatjuk tölve, grillezve, párolva, sütve, panírozva, salátába, levesbe, köretként és főételként egyaránt.

A mai vacsora alapötletét anyukámtól kaptam, aki a hétvégén ránk sózott egy hatalmas nagy cukkinit – tényleg óriási!!! Ez az óriászöldség a kertünkbe nőtte ki magát, így abszolút “bio”. 🙂

Rengeteg előnye van, ha kertes házban lakik az ember. A mai vacsi legtöbb alapanyaga anyukám kertjében termedt: a cukkini, paradicsom és a paprika is.

Ismét egy könnyen elkészíthető ételt hoztam, annyi, hogy egy picit időigényesebb, mint a korábbi ételek, de mrgint semmi bonyolultság nincs benne.

Hozzávalók:

  • fél kiló darált marhahús (ezt helyettesítheted nyugodtan pulykahússal, annyi, hogy utóbbi picit “édeskésebb”, és én ma amúgy is a marhahúst kivántam)
  • hagyma (én póréhagymát használtam, a nyáron totál megszállottjává váltam)
  • paradicsom
  • zöldpaprika
  • só, bors
  • fokhagyma v. fokhagymasó
  • petrezselyem
  • bazsalikom, oreganó
  • mozzarella

Olivaolajon egy serpenyőbe oda teszem az apróravágott (póré)hagymát, hozzákockázom a zöldpaprikát és a paradicsomot is, próbálok egyforma, szabályos kis kockákat gyártani. Majd hozzáöntöm a marhahúst is. Ízlés szerint fűszerezem – én nem sajnáltam a fűszereket, borsoztam, sóztam, oregánoztam. A petrezselymet is jó apróra vágtam ill. a friss bazsalikomot. Már maga a ragu isteni finom.

Amig összesütöm őket, már szelhetem is a cukkiniformákat. Először 3 egyenlő részre osztottam őket, elvágtam, majd a kis hengereket félbe vágtam, kiszedtem a közepüket, hogy legyen hovatöltenem a mediterrán fűszerezésű marharagumat.Amikor már jól összesült a hús a zöldségekkel, kezd lefőni a leve (érdemes ezt megvárni), akkor már sorakoztathatom is a töltenivágyó cukkiniket egy sütőfóliával kibélelt tepsibe.

Mindegyiket jól megtöltöm a raguval, a tetejükre tettem egy-egy kisebb paradicsomkarikát, majd jó sok mozzarellát reszeltem a tetejükre. ÉS már mehet is a sütőbe, elég 15-20 perc, de ezt úgyis látjuk a mozzarellán, amikor kezd szépen barnulni a teteje, akkor vehetjük is ki a sütőből.

A tetejét díszíthetjük friss bazsalikommal vagy petrezselyemmel. Vagy amit még kitalálsz hozzá! 🙂

 

 

Leave a Reply

