Meggykrém-leves

FullSizeRender-2

A hétvége picit másképp alakult, mint terveztem, így spontán készült a szombati ebéd. Igazából arra maradt csak időm, hogy benéztem a hűtőbe/mélyhűtőbe, és abból kellett válogatnom az ebédhez. Így találkoztam a lefagyasztott meggyes zacsikkal, melyeket volt időm kiengedni.

Ez is egy igazán egyszerű és isteni finom választás, hiszen a meggyen kívül egy picit tej került a leveshez, és egy-két fűszer (fahéj, gyömbér).

A meggyet tehát kiengedtem, feltettem főzni pont annyi vízzel, ami épp, hogy elfedte őket. Hozzádobtam egy kis fahéjat, és gyömbért. Majd forralás után, hagytam kihűlni, azért, hogy egy kis tejjel utána összeturmixolhassam. De nem az egészet! Kivettem a meggy felét egy kis vízzel, beletettem a turmixgépbe, hozzáöntöttem kb. 1 dl tejet és egy kis mentát,  és már össze is dolgoztam őket. Majd visszaöntöttem a maradék meggyhez, így meg volt a meggyes sűrítmény, finom kis meggy darabkákkal. Igazából kész is a leves. Egy csipet sót érdemes még hozzátenni.

Díszítéshez minden gyümölcsleveshez szuper a fagyi, viszont nem találtam dobozos fagyit, csak pálcikás, a kishugom kedvencét. A barátom megoldotta a fagyi kérdést, megfogta a pálcikásat, és finomat “lehámozta” róla a fagyit, így ez került a leves közepébe, tetejére pedig egy kis menta.

Hozzávalók:

  • meggy
  • víz
  • tej
  • fahéj, cukor, gyömbér
  • menta
  • fagyi

 

Leave a Reply

