Kókuszos császármorzsa

IMG_5753

Sajnos mint a legtöbb nő, én is édességmániás vagyok. Nincs olyan nap, amikor ha nem is eszem, de ne kívánnék valami édeset. Mivel próbálok odafigyelni az étkezésemre, ezért az édességet is próbálom kiiktatni at étrendből – már amennyire bírom. Így utánaolvasgattam, miket ehetek úgyis, hogy ne kelljen megvonnom magamtól a kedvenc finomságjaimat. Így már a múlthéten beszereztem kókuszlisztet, hónapokkal ezelőtt pedig a nyírfacukrot. Viszont a barátom anyukájának a friss lekvárjának nem tudtam ellenállni, legszívesebben kanállal ettem volna meg az egész üveget – így jött az ötlet egy kis baracklekváros desszert készítéséhez, és így született meg ez a kis gluténmentes császármorzsa.

Hozzávalók:

  • kb. 50 dkg kókuszlist
  • 2 db tojás – ennyi volt itthon 🙂
  • 1 dl vaníliás rizstej – mert ez volt itthon 🙂 De használhatsz helyette rendes vagy egyéb tejalternatívát, de így még laktózmentes is 🙂
  • egy icipici sütőpor
  • méz
  • kókuszolaj

Igazából megint semmi bonyolult nincs az elkészítésben, mindössze egy edénybe öntöm a hozzávalókat is összekeverem őket, majd mehet is bele egy kis kókuszolajjal kikent serpenyőbe. Már csak a tűzhely körül kell settenkedni pár percenként, hogy jól összetördelhesd és megfordíthasgasd a kis morzsákat – ez egy picit hosszabb idő, még az egész jól megsült, úgy ahogy kell, és figyelni kell, hogy nehogy megégjen az alja, de amúgy ha kezdő vagy a konyhában, abszolút kezdheted vele! 🙂

IMG_5759

Leave a Reply

