Kókuszpalacsinta kiwivel

IMG_5582

Rajongok minden olyan alapanyagért, aminek köze van az “egészséges életmódhoz”. Tudom, ez egy elég csajos dolog, de számomra is fontos a rendszeres testmozgás mellett, hogy egészségesen táplálkozzak. Ezért is gondoltam úgy, hogy ha lehet felhagyok a búzaliszttel, és próbálom valamiféle alternatívával “helyettesíteni”, de inkább a kísérletezés az, ami késztet új dolgok kipróbálásához. Így jött az ötlet, hogy kókuszliszttel próbálkozzak.

Nagy lelkesen mentem bevásárolni a DM-be, ahol a kókuszliszt mellett jól bevásároltam rizs és mandulatejből – ezek most akciósak!!!! 🙂

A kókuszliszt sem olcsó mulatságos, viszont rendkívül gazdaságosan lehet felhasználni. 200 g-os kiszerelésben találtam, és kb. 500 Ft volt, viszont ehhez a kb. 15-20 szelet palacsintához, ami végül elkészült, kevesebb, mint a fele elegendő volt.

kb. 60-70 g kókuszlisztet egy edénybe öntöttem, és hozzá 4 db tojást vertem. Azt olvastam, hogy ha nem  akarom, hogy darabos legyen a lisztem, sok tojást kell hozzá adnom, ill. 1-2 dl vaníliás mandulatej került hozzá – ezt is adhatunk bőven hozzá, mivel a kókuszliszt mindent magába szív!

Tettem hozzá egy kis vaníliaaromát, nyírfacukrot – mostanában mindent nyírfacukorral készítek, imádom. És már össze is kevertem az egész alapot, egy picit félretettem, hogy magába szívjon mindent, közben pedig azon törtem az agyam, milyen öntettel dobhatnám fel az esti palaopalacsintám.

Benéztem a hűtőbe, és tele volt kiwivel. Így megvolt az öntet alapja, a sok-sok kiwi. Viszont mi is készüljön belőle? Nem akartam túlgondolni a dolgot, így is elégedett voltam az ötlettel, hogy ma aztán tényleg egészséges nasi lesz a vacsi,  így fogtam a kiwivek egy kb. fél deci víz és 1 kávéskanál nyírfacukor társaságában, és az egészet összemixeltem. Így egy igazi, masszív kiwis öntetet kapta, melynek a savanykás ízvilága tökéletes passzolt a kókuszos, picit édeskés palacsintával, amit végül kókuszzsírban sütöttem ki.

Szerintem ez a paleopalacsinta nem csak vacsira szuper ötlet, de reggelire is tuti feldobja a napotokat! Próbáljátok ki mindenképpen, és bármilyen gyümölcsöt pépesíthettek hozzá, szerintem minden szuperül illik hozzá! 🙂

 

Leave a Reply

