10 perces paradicsomos tészta, ha semmi sincs otthon

IMG_5494

Ma hazaértem a munkából, és akkor realizáltam, hogy nincsen semmi itthon. Szeretem a hasonló kihívásokat, valamit létrehozni a semmiből!!!! Tészta ugye mindig van itthon, benéztem a hűtőbe, találtam még 1-2 elkószált paradicsomot a gyümölcsök alatt és rengeteg hagymát!

Már meg is születtek a ma esti vacsora szupersztárjai : hagyma és paradicsom.

Elsőre nem tűnik semmi extrának ez a kis páros, viszont szeretném, ha nem becsülnénk alá egyetlen zöldséget sem, hiszen ez a két alapanyag szuper hozzávalói  az esti vacsorának.

Hozzávalók:

  • paradicsom (1-2 darab is elég)
  • hagyma
  • olivaolaj
  • tészta
  • só, bors
  • bazsalikom

A tésztát felteszem főzni kb. 10 percre, addig pont elkészítem a szószt is hozzá. A serpenyőben olivaolajon megdinsztelem a hagymát – ehhez egy TIPP: ne pici darabokra vágd, hanem vágd félbe, majd majd kis gerezdekbe vágd egyenletesen, hogy minél nagyobb darabokban vehessen részt a főzésben. Ezzel nem csak egy hozzávaló lesz, hanem méltó feltét is a tésztára. Én találtam itthon újhagymát és fokhagymát is, így természetesen ők is csatlakoztak a dinsztelésben levő hagymákhoz.

Most picit csalok, mert találtam 1-2 vékony szelet füstölt tonhalat a hűtőben, amit holnap talán már kidobtam volna, de ma még úgy gondoltam, hogy feldobom vele a mártást, így egy kis füstölt íz is belekerült ebbe az ételbe. Ne fogjátok vissza magatokat, ha szembetaláljátok magatokat ti is hasonló zöldséggel, szalámival, kolbásszal, bármivel a hűtőben, amit meglátva megfordul a fejetekben, hogy hátha illene a mai vacsihoz. Kísérletezzetek, főzzétek, süssétek bele!!!! 🙂

Miután megdinsztelődött az egész hagymakavalkád a füstölt tonhal társaságában, hozzátettem a 3 szem mini!!!! paradicsomot, amit a hűtőben találtam. Lefedtem őket egy fedővel, és hagymat, hogy a paradicsom megpárolódjon, és voila, kész is a paradicsomos szószunk!!!!!

A megszokottnál talán kicsit több olivaolajat használtam, hogy “szaftosabb” legyen ez a spontán kreálmány, amit természetesen az erkélyen tárolt friss bazsalikommal díszítettem. Nem bírtam ki, és a szószba is belecsempésztem jól apróra vágva pár levelet.

10 perc az egész elkészítése, és isteni finom!!!!!!!

Jó étvágyat! 🙂

IMG_5493

 

 

Leave a Reply

