Citromkrém leves pisztáciás vanília fagylalttal

photo-9-1_201

Imádom a krémleveseket, de aki követi a receptjeimet, sok ilyennel fog találkozni! 🙂 Főleg nyáron, a nagy melegben szerencsére kisebb az étvágyam, és nagyon megválogatom, mit is eszek, éppen, mihez van hangulatom. Na, az ilyen hangulatingadozások közé kellenek ezek az ínnyiklandozó krémlevesek.

Hihetetlen egyszerű az elkészítésük, isteni finomak és krémesek, és kevésbé hízlalóak! A mait kimondottan nyírfacukorral készítettem! 🙂

Mi is kell hozzá?

  • 4 db citrom
  • habtejszín
  • víz
  • gyömbér
  • nyírfacukor
  • liszt

photo 1

Kezdésként jól megmostam a citromokat, hiszen a héjukra is szükség lesz majd. Kettőt kiválasztottam, meghámoztam őket, a héjukat érdemes félretenni a díszétéshez. Szétszedtem a megmaradt citrombelsőt kis gerezdekre, és egyenként szétszedtem – erre azért volt szükség, hogy a magukat kiszelektálhassam belőlük. Amint megtörént a mageltávolítás, beletettem őket egy főzőedénybe, tettem hozzá kb. 4 dl vízet, hozzáöntöttem a nyírfacukrot, és elkezdtem megfőzni. Közben elkezdtem lereszelni a másik 2 citromnak a héját – szintén díszétés + a citrom lé miatt – és kifacsartam a citromok levét, amit hozzáöntöttem a leveshez. Forrás után levettem a tűzről, hozzáöntöttem egy nagyon picit tejet, hogy a mixelést ne tűrforrón kezdjem el – összeturmixoltam mindent, majd visszatettem a tűzre. Közben kb. 1 dl habtejszínhez kevertem egy nagyon pici lisztet, ezzel “behabartam” a a levest, ill. a maradék habtejszínt is hozzáöntöttem.

Amikor már kezdenek összeérni az ízek, levettem a tűzről, és mindenféle praktikát bevetettem, hogy minél hamarabb kihűljön. 🙂

A mélyhűtőben most pisztáciás vanília fagyi volt, ezért ezt használtam fel a díszétés ill. a tálalás részéhez.

Ez lett az eredmény:

photo 2

 

Leave a Reply

