Francia hagymaleves

13427876_197416930654530_6685713793679383079_n

Adós maradtam a csütörtöki hagyma leves receptemmel, pedig nagyon izgatottan vásároltam be hozzá! Ez is egy tökéletes vacsora, akár a hétköznap estékre, de egy randihoz is perfecto.

Tavaly nyáron fejlesztettem ki a tökéletes alapot ehhez a leveshez. A részletekre mindjárt kitérek, de elöljáróban el kell, hogy mondjam, hogy az Aldiban levő összes hagymából vásároltam hozzá! 🙂

Igen, van benne édeshagyma, vöröshagyma -jó, lilahagyma nincs – póréhagyma, újhagyma, újfokhagyma és a snidling – egy újabb tagja a fűszernövény-gyűjteményemnek.

Amik kellenek hozzá:

  • minél többféle hagyma (amúgy ha csak vöröshagymád van otthon, az is szuper)
  • olivaolaj
  • fehérbor
  • víz
  • sajt

Kezdjük is el! Olivaolajon először is megdinsztelem a vörös- és édeshagymát, majd amikor kezd gyönyörű színük lenni, hozzáteszem a többi hagymát is – a fokhagymát a legvégén, nehogy megégjen. Amikor jól megdinsztelődtek, hozzá öntök kb. 1 dl fehérbort – a barátom megőrül tőlem, hogy mindig az ő borait használom fel a vacsorakészítéshez, de ha bor kerül a vacsorába, az sem lehet rossz minőségű, hiszen nagyon bukhatunk vele!!!

Lassan magába szívta a hagymakavalkád a bort, ekkor már zseniális illatok kavarodnak a konyhában, természetesen kerül hozzá só, bors – utóbbi csak is a tekerős!!!!!

Már így is annyira ínycsiklandozó ez az egész, egyszer kipróbálom, hogy valami krémet készítek ebből a boros-hagymás készítményből. De lépjünk is tovább a hagymaleveshez. Nálam ez az alaplé, és itt jön a trükk, az egészet összeturmixolom egy kis víz társaságában, majd tovább főzöm, és még több vizet öntök hozzá, pont úgy, hogy kellemes lehessen.

Én még tettem bele 2 szárnyashúsleves kockát az íze miatt, és lassan el is készül a hagymalevesem. Egy kis olajon ismét hagymát dinsztelek, amit beledobtam a levesbe, egy kis snidlinggel fűszereztem ill. díszítettem, és amiért lehet nagyon sokan megvetnek majd, de én így imádom ezt a levest : belereszeltem egy kis sajtot, amivel egyszerűen még tökéletes ez az ízkavalkád. Ha nem vagy ennyire morbid kísérletező, és nem akarod megszentségteleníteni a franciák hagymalevesét, nem teszel ilyet, max. csak a tálaláshoz készült bagettre teszel egy kis sajtot – viszont az kötelező!!!!

Én egyébként a bagettet jól megfohagymázta, olivaolajat öntöttem rá, sajtot reszeltem a tetejére, és bedpbtam kb. 10 percre a sütőbe.

TIPP-ha szeretnéd, hogy még krémesebb legyen, érdemes hozzá egy-két szem krumplit is főzni, majd így mixelni az egészet.

Elkszítés: kb. 20 perc

 

Leave a Reply

