Pizza Quattro Formaggi

IMG_7211

A pizza bármilyen alkalomra tökéletes választás, hiszen ha csak gyorsan valami finomat ennénk, vagy vendégeket várunk, ebédre, vacsorára is szuper ötlet!

A tészta készítés fázisa talán a legmacerásabb része az egész pizzasütésnek, viszont erre is van egy remek ötletem, hogyan tudjátok úgymond skippelni ezt a lépést – én is ezt tettem most. 🙂

Igazából ha a pizzatészta kész van, utána kedvünk és kreativitásunk szerint pakolhatjuk tele ízlésünknek megfelelően.

Itt is, mint bármely ételnél, amit készítek, nem fogom elégszer hangsúlyozni, hogy mennyire fontosak az alapanyagok, amiből dolgozunk.

Ez egy egyszerű 4 sajtos pizza, amit ha rossz anyagokat választunk, simán elronthatunk!!!!!

Nézzük a lépéseket:

1.Pizzatészta

  • liszt
  • élesztő
  • langyos víz
  • olivaolaj

Elkészítése: előre is elnézést kérek, hogy nem fogok pontos tömegeket írni, mert igazság szerint mindent bögrével szoktam méregetni, és amikor úgy látom, hogy megfelelő az állag, akkor az úgy jó. A pizzatésztánál kb. 2-3 bögrét szoktam használni, ezt összedolgozom az élesztővel, amit meleg vízzel futtatok fel, hozzá sót adagolok – ezt is ízlés szerint – és én mindenbe, amibe csak lehet, teszek egy kis olivaolajat – imádom!

Egy kis időre letakarom, hagy megkeljen, és utána már dolgozhatok is vele!

TIPP! Ha nincs kedvetek vagy időtök a tésztával bajlódni, szuper pizzatésztákat lehet kapni pl. a Sparban. Nekem az olivaolajos a kedvencem, tökéletes pizza tészta, és az egész pizzakészítési folyamatot megrövidíted kb. 1 órával!!!! 🙂

2.Paradicsomszósz

A legtöbb rendelős pizzériában borzalmas paradicsomszószokkal képesek elrontani a pizzákat, pedig ez adja az egésznek az alapját. Ezt is hihetetlenül egyszerű elkészíteni, viszont ha időhiány miatt, vagy csak nincs kedvetek ezzel időt pazarolni, isteni finom szószokat lehet venni a boltban, de ezzel is figyelni kell, hogy mit választotok.

  • paradicsom
  • olivaolaj
  • bors
  • oregánó/bazsalikom

Amúgy a szószt is kedvetek szerint variálhatjátok, én néha, ha olyan a hangulatom, dinsztelek alá egy kis hagymát is.

Tehát az olivaolajon megpárololom a paradicsomot, hozzá teszem a fűszereket -ízlés szerint – lefedem, és puhára párolom, majd a végén jól össze kevergetem, és már kész is az isteni paradicsomszósz.

3.Elkészítés

Tehát meg van a szószunk és a tésztánk, már csak ízlés szerint meg kell pakolgatnunk finomabbnál finomabb alapanyagokkal. Én most ezt a négy sajtos variácót választottam : van rajta természetesen mozzarella, gorgonzola, füstölt mozzarella és paranyica. Viszont nem bírtam ki, hogy keretek között maradjak, így muszáj volt egy kis hagymával feldobni 🙂 A végén ismét öntök rá egy kis olivaolajat ill. szórok rá külön is oregánót.

A végén nehogy kifelejtsétek a friss bazsalikomot, nem csak az illata mennyei, de esztétikusabbá is varázsolja a pizzátokat – még ha elégedetlenek is lesztek vele, ez tutira feldobja, és tökéletes vendégváró!!! 🙂

IMG_7219

 

 

Leave a Reply

