Spárga krémleves kókusztejjel

FullSizeRender-7

Az egyik nagy kedvencem a spárga, rajongok ezért a zöldségért, van benne valami elegancia. Nem olyan egyszerű az elkészítése, mint a legtöbb zöldségé, viszont nem is olyan vészesen nehéz, ahogy azt többen gondolják. Amire oda kell figyelni, hogy friss, jó minőségű spárgát szabad csak vásárolni, és bármit is készítünk belőle, finoman kell vele bánni.

Ez a leves egy elég egyszerű recept alapján született. Már tegnap elhatároztam, hogy másnap spárga lesz a vacsora, miután az irodaház éttermében, ahol dolgozom, spárga leves volt az ebéd.

Imádom a spárgát, a leves íze feldobta a napomat, viszont a spárga fás részei is belekerültek az ebédembe, ezért a jó kedvem hamar eltűnt.

Tudtam, hogy az én levesemben ilyen hiba nem fordulhat elő, ezért már a főzés kezdete előtt elővettem egy szűrőt – amire szerencsére nem volt szükségem.

Az én kókusztejes leves-variácóm hozzávalói:

  • spárga
  • kókusztej
  • édes hagyma
  • gyömbér
  • pár szem krumpli
  • olivaolaj

Először is eltávolítottam a sprága fás részeit, majd forró vízbe tettem főni, próbáltam úgy elhelyezni őket az edényben, hogy a tetejük kilógjon – azt olvastam, hogy jót tesz neki, ha ez a része csak megpárolódik. 🙂

Közben a főzőhagymát apróra vágtam, megdinszteltem olivaolajon.

A spárgát kb. 10 percig főztem, kivettem, hogy hűljön, közben a krumplit is elkezdtem főzni a levében.

Majd az eddigi alapanyagokat összeturmixoltam az új botmixeremmel – a kedvenc háztartási eszközöm.

Elkezdtem így együtt forralni az egészet, beledobtam egy szárnyas leves kockát, sót, borsot – utóbbit csak is frissen őrült változatában használom!!!!! – és belereszeltem egy mini gyömbér darabot, majd kb. 4 kiskanál kókusztejjel dobtam fel az egész levesem.

Az eredmény fantasztikus lett!!!!! Zseniális ízvilág. És ahogy a képen is láthatjátok, a kókusztejjel remekül lehet díszitgetni – és az őrőlt borssal! 🙂

 

 

Leave a Reply

